بررسی تداخل دارویی قرص سایتوتک

۶ بازديد

همه دارو‌ها می ‌توانند بر روی خواص یکدیگر تأثیر بگذارند. در نتیجه اگر همزمان ما چند نوع دارو را مصرف نماییم ممکن است عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشد. در واقع تداخل دارویی یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در جریان مصرف برخی از دارو ‌ها برای درمان بیماری‌ ها برای ما اتفاق بیفتد. تداخل دارویی قرص سایتوتک یک موضوع بسیار مهمی است که مادران باردار قبل از مصرف این قرص برای سقط جنین باید به آن توجه داشته باشند. در واقع اگر شما بنا به دلایلی مجبور هستید دارو ‌هایی را مصرف کنید، تا قبل از اینکه مطمئن نشده‌ اید آیا تداخل دارویی با قرص سایتوتک دارند یا نه به هیچ عنوان به سراغ این قرص نروید. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تداخل داروی قرص سایتوتک توضیحاتی را برای شما ارائه نماییم.

چه دارو ‌هایی با قرص سایتوتک تداخل دارند؟

وقتی در مورد تداخل دارویی صحبت می‌کنیم باید دو موضوع را در نظر داشته باشیم. از یک سو تداخل دارویی می‌ تواند عملکرد دارو‌ ها را به شدت تغییر دهد، در نتیجه شما دیگر نمی ‌توانید عملکرد مورد انتظار خود را از دارو ‌های مصرفی دریافت نمایید. از طرف دیگر تداخل دارویی می ‌تواند بر روی سلامت فرد تأثیر گذاشته و حتی عوارض جانی برای او به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که برای همه دارو ‌ها یک لیست کامل از تداخلات دارویی ارائه می ‌شود تا فرد بیمار قبل از مصرف، این لیست را مطالعه نماید. با توجه به اهمیت این موضوع اجازه دهید در مورد تداخل دارویی قرص سایتوتک صحبت کنیم.

 این قرص فرآیند سقط جنین را از طریق نرم کردن دیواره رحم و در نتیجه خونریزی پیش می ‌برد. بنابراین اگر تداخل دارویی برای شما اتفاق بیفتد ممکن است شرایط شما بسیار حاد شده و اتفاقات ناگواری را تجربه نمایید. مهم ترین دارو ‌هایی که با قرص سایتوتیک تداخل دارند عبارتند از:

·        آنتی اکسیدان‌ هایی که در آن‌ ها منیزیم به کار برده شده است.

·        قرص ‌های ضد التهاب غیر استروئیدی

·        آلکالوئید ‌های وینکا

·        دارو ‌های نئوپلاسم یا رادیاسیون

·        اکسیتوسین و کاربتوسین

در صورت مشاهده عوارض تداخل دارویی با قرص سایتوتیک چکار کنیم؟

در یک مطلب به طور کامل در مورد عوارض قرص سایتوتک صحبت کرده ‌ایم. با مطالعه آن می ‌توانید بهتر درک کنید که بعد از مصرف این قرص و سقط جنین، چه اتفاقاتی برای شما می‌افتد و کدام یک از این عوارض جز عوارض طبیعی شناخته شده ‌اند. بنابراین بیهوده دچار نگرانی نخواهید شد. اما متأسفانه برخی از عوارض به دلیل تداخل دارویی اتفاق می‌افتند. در صورتی که شما دارو هایی را مصرف می‌کنید و اکنون بعد از صرف قرص سایتوتک علائمی غیر از اسهال، درد در ناحیه معده، حالت تهوع و استفراغ، نفخ شکم تب و خونریزی را مشاهده کرده اید شک نداشته باشید که تداخل دارویی برای شما اتفاق افتاده است. در واقع کسانی که در حال مصرف دارو‌ های درمانی هستند باید بیشتر از افراد دیگر به بحث تداخل دارویی قرص سایتوتک توجه داشته باشند. البته متخصص قبل از تجویز این دارو حتماً لیست دارو‌ هایی که بیمار در حال مصرف است را بررسی کرده و در صورتی که بداند تداخل دارویی با قرص اتفاق می ‌افتد از تجویز آن خودداری خواهد کرد. اما ممکن است به هر حال شما با برخی از دارو ‌های مجاز نیز تداخل دارویی قرص سایتوتک را تجربه کنید. در این صورت باید سریعاً با پزشک خود تماس گرفته و علائم بروز کرده را با او در میان بگذارید چون هر گونه کوتاهی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی همانند خونریزی شدید و یا حتی مسمومیت برای شما شده و ممکن است خطرات جانی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

برای مشاوره و تهیه انواع قرص سقط جنین از اسنپ دارو با شماره های 09337865494 و 09387690470  تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.